سیستان و بلوچستان برای رسیدن به سرانه فضای آموزشی استاندار، به ساخت ۲ میلیون مترمربع فضا نیاز دارد

| اخبار | 0 دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
نسخه مناسب چاپ
واعظ مهدوی گفت: سیستان و بلوچستان برای رسیدن به سرانه فضای آموزشی استاندار به ساخت ۲ میلیون مترمربع فضا نیاز دارد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، مدیرعامل بنیاد همدلان آینده‌نگر (هاسب) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: انقلاب اسلامی با هدف گسترش عدالت عمومی در جامعه به وقوع پیوست.
وی با بیان اینکه عدالت یعنی برخورداری همگانی از نعمت های الهی، تصریح کرد: برقراری عدالت آموزشی یکی از مهمترین مصادیق عدالت است و بر همین اساس باید فضایی فراهم شود تا همه دانش آموزان در تمامی نقاط ایران اسلامی فرصت و امکانات برابر برای آموزش داشته باشند.
واعظ مهدوی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان ۳.۲ متر مربع است، تصریح کرد: برای رسیدن به سرانه فضای آموزشی استاندارد به ازای ۸۰۰ هزار دانش آموز استان، باید ۲ میلیون مترمربع کلاس درس ساخته شود که این حجم از مدرسه سازی نیازمند ۱۶ هزار میلیارد تومان است. این در حالی است که اگر سالیانه ۵۰۰ میلیارد تومان توسط دولت فراهم شود، ۱۸ سال طول می کشد تا به وضعیتی مشابه استان زنجان در سیستان و بلوچستان برسیم.
وی افزود: برهمین اساس باید بسیج عمومی در سه سطح دولت، نهادهای عمومی غیردولتی و خیریه ها شکل بگیرد تا مشکل فضای آموزشی در این استان حل شود.
واعظ مهدوی تواضع، پیگیری و روی گشاده را از مهمترین ویژگی های حمیدرضا رخشانی عنوان کرد و گفت: مسئولیت و کار در آموزش و پرورش عرصه خدمت است که خوشبختانه  آقای رخشانی در این زمینه خوش درخشید و امیدواریم آقای میرعبدی هم این خدمات را با قوت ادامه دهد و در تحقق عدالت آموزشی و نزدیک شدن به سرانه استاندار فضای آموزشی تلاش کند.

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


دیدگاه خود را بنویسید:

با استفاده‌ی کم‌تر از کاغذ؛ در مراقبت از محیط‌زیست سهیم باشیم.

تمامی حقوق معنوی مالكیت این مطلب برای موسسه افرا محفوظ است.
https://haseb.info