اقتصادی و سرمایه‌گذاری

این کارگروه تلاش دارد با مطالعه، بررسی و امکان‌سنجی درخصوص طرح‌های کلان و قابل اجرا با رویکرد و سند آمایش استان و بخش خصوصی و تعریف بازار هدف طرح‌های عمرانی، کشاورزی، دامداری، صنعتى، و معدنی و خدمات را به نحو قابل اجرا با جذب سرمایه‌گذاری بومی و خارجی و با همکاری وزارت صمت پیگیر شود.

استان سیستان و بلوچستان از جمله جوانترین استان‌ها در کشور، با پایین‌ترین سرانه اشتغال کشور مواجه بوده و بالاترین نرخ بیکاری را نیز داراست. متاسفانه بنا به دلایل متعدد دولت از سرمایه‌گذاری در استان سرباز زده و بخش خصوصی هم بنا به دلایل متعدد دیگر تمایل چندانی به سرمایه‌گذاری نداشته است. وجود ظرفیت‌های منحصر به فرد در بخش‌های کشاورزی معدن, مرز، ترانزیت کالا، شیلات و … می‌تواند بحران بیکاری استان مرتفع نماید.

در همین باب و حسب شرایط و ظرفیت‌های استان، بنیاد هاسب به نیابت از طرف جامعه خیّرین کشور و با هدف پیگیری تخصیص اعتبارات ویژه در جهت سرمایه‌گذاری دولتی، و مجاب نمودن دستگاه‌ها در جهت عمل نمودن به وظایف قانونی، ایجاد نظامات تسهیل و تشویق سرمایه‌گذاری و شتاب‌بخشی به روند پروژه‌های عمرانی، تاکنون نسبت به تشکیل هفت کمیته: ۱-کمیته صنعت ۲-کمیته معدن ۳- کمیته کشاورزی ۴- کمیته پتروشیمی ۵-کمیته مواد شیمیایی ۶-کمیته دارو ۷-کمیته نساجی اقدام نموده است.